Rory's Quotes - Les citations de Rory
+7
Irish Tour '74
Lwood
Emi
The Dude
RoryWeb
Tiger
Garbage Man
11 participants
Page 8 sur 8
Page 8 sur 8 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Re: Rory's Quotes - Les citations de Rory
On peut le demander mais il faut savoir se ménager aussi pour durer n'est-ce pas !!!
JLo- Messages : 38856
"If you want to pick up on whatever echoes of the bluesmen that I respect and love...I’d say the obvious influences would be Hubert Sumlin, Earl Hooker, and Buddy Guy, electrically and, acoustically, Blind Boy Fuller and Blind Blake, though I can't get anywhere near what Blake does. But you see, I never started out to become a strict recreator of the blues or even a modern young bluesman, as it were. I mean, I wanted to be me. I'm a huge blues fan, but I still have a bit of Eddie Cochran and Buddy Holly hovering around in my head, plus certain folk people such as Doc Watson."
Que veux-tu, nous sommes une référence.Garbage Man a écrit:L'auteur de ce blog a t-il parcouru ce topic ?
“I enjoy some nights in the studio. I’m not the greatest person in an enclosed space; I’m a live player by birth – like a gypsy folk player, I just sit in the corner and play. I like looking at people, because you get a good vibe back or a bad one, whatever, whereas in the studio certain things can irritate – you get to know every spot on the wall and every mark on the carpet and if you’re not getting on with the engineer it doesn’t help, either."
"J'apprécie certaines nuits en studio. Je ne suis pas la meilleure personne dans un endroit clôt, de naissance je suis un performer live - comme une musicien folk gitan, je m'assis dans un coin et je joue. J'aime regarder les gens, parce que vous obtenez une bonne ou mauvaise vibe, alors qu'en studio certains choses peuvent être irritante. Tu finis par connaître chaque points sur le mur et toutes les marques sur le tapis et si tu ne t'entends pas avec l'ingénieur du son, ça n'aide pas non plus."
Petite leçon de confinement avec Rory Gallagher !
"J'apprécie certaines nuits en studio. Je ne suis pas la meilleure personne dans un endroit clôt, de naissance je suis un performer live - comme une musicien folk gitan, je m'assis dans un coin et je joue. J'aime regarder les gens, parce que vous obtenez une bonne ou mauvaise vibe, alors qu'en studio certains choses peuvent être irritante. Tu finis par connaître chaque points sur le mur et toutes les marques sur le tapis et si tu ne t'entends pas avec l'ingénieur du son, ça n'aide pas non plus."
Petite leçon de confinement avec Rory Gallagher !
Page 8 sur 8 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8